Select Page

Coaching

Tot nog geen jaar geleden presenteerde je ‘gewoon’ binnen je organisatie, in een zaal of voor prospects en leads. De afgelopen maanden moeten we ons door de corona maatregelen meer en meer aanpassen. We hebben nieuwe vormen nodig om met elkaar in gesprek te komen en, belangrijker nog, te blijven.

Presenteren doen we nu bijna standaard via Google Hangouts, Zoom, Microsoft teams of een vergelijkbaar platform. Je publiek is snel afgeleid, checkt ondertussen even zijn of haar mail of in het ergste geval kan helemaal niet inloggen op jouw presentatie. Je kunt wel stellen dat de afstand tussen spreker en luisteraar enorm gegroeid is.

Online presenteren is dus echt iets anders. Het gaat om een gestructureerde, geregisseerde en doordachte presentatie die is toegespitst op het medium internet browser. Er zijn veel technieken die je kunt leren om jouw publiek actief te blijven betrekken. Jouw houding en energie zijn online nog bepalender voor jouw succes.

Je eerste indruk is ook online in de eerste 12 milliseconde door jouw publiek gemaakt. Jouw verhaal wat daarna nog komen moet is dus echt belangrijk om te trainen.

Hoe ga ik te werk?

In alle trainingen die ik geef, ga ik uit van de volgende onderdelen. Soms is er alleen behoefte aan een specifiek onderdeel of een selectie van onderdelen. Afhankelijk van het niveau en de toepassing van de training stel ik een programma samen waardoor ik altijd zo relevant mogelijk ben voor jou.

u

Jouw noodzaak

Waarom vertel je jouw verhaal? Klinkt als een open deur of een snelle inkopper, maar niets is minder waar. Ik leer je technieken waarmee zelf het saaiste, misschien zelfs verplichte, verhaal oprecht en energiek weet te plaatsen.

Jouw Opbouw

Hoe vertel je jouw verhaal? Door vanuit verschillende hoeken jouw verhaal te beluisteren, vinden we vaak nieuwe perspectieven van waaruit je jouw verhaal kunt vertellen en soms krachtiger kunt neerzetten.

l

Jouw Inhoud

Welke inhoud moet er over komen? Vaak stoppen we veel te veel kennis in ons verhaal. We begraven de luisteraars onder data en details, die wel belangrijk zijn, maar vaak na een presentatie veel meer aan de orde zijn.

Jouw Houding

Hoe zit je erbij? Letterlijk genomen, we kijken naar je houding en wat er bij je past. Zeker ook voor getrainde sprekers is hier veel winst te behalen. Er zijn een aantal hele specifieke do’s en dont’s als het om online presenteren gaat.

w

Jouw Interactie

Betrek je publiek! Dit is zo anders dan voor een live publiek en ook hier gelden een aantal hele specifieke truckjes die jouw helpen om online de aandacht erbij te houden en belangrijker nog jouw publiek te betrekken bij je verhaal.

Vrijblijvend kennis maken

Coachen vraagt vertrouwen en dat lees je niet van een tekst op een website. Ik wil je uitnodigen om mij een berichtje op whatsapp te sturen zodat we kennis kunnen maken en kijken of er een klik is.

Wie schakelt mij in?

Deze coaching is voor iedereen die online zijn of haar verhaal wil of moet vertellen. Soms komt de vraag vanuit een sales achtergrond en scherpen we samen jouw propositie aan. Soms komt de vraag vanuit een ervaren spreker die online wel wat tips en tricks kan gebruiken. Soms komt de vraag vanuit een organisatie die afdelingen een extra boost in communicatie skills willen geven.

Wat kost dat?

In principe kun je mij per uur a € 90,- excl. BTW inschakelen als je al veel getraind hebt en op zoek bent naar de puntjes op de i. De ervaring leert dat de meeste vooruitgang geboekt wordt in sessies van halve dagdelen. Afhankelijk van de grootte van de groep, 1-op-1 training en diverse niveauverschillen creëren we samen de perfecte mix in inhoud en budget.